Kära Söndagar

Söndagar är underbara tycker jag. Jag har nästan aldrig måndags ångest längre. Söndagar kan man sitta och le åt allt roligt & mysigt som hänt i helgen. Det är skönt att bara strosa runt i sin lilla lägenhet och få saker gjorda. Alla söndagar känns jätte långa och man får hur mycket som helst gjort. Idag har jag tvättat, städat toan och mitt rum, packat ner jackor, handukar och små ting som jag ska ha med mig hem i veckan. Tänkte att det är lika bra att börja lasta hem skiten nu för det är bara drygt två månader kvar här uppe...


I fredags så var iallafall första "officiella" vårdagen enligt mig, för då grillade vi för första gången i år. Solen stekte och det var helt underbart väder, dock fortfarande snö kvar. Men iallafall vi lastade vårat pick och pack i en gammal kundvagn som står i trapphuset, vi tog med grillen och vårat glada humör. Emma var grillmastern från norrbotten, som hämtad ur en norrlands guld reklam. Vi andra kolbitar satt på en filt och mös. Åh vad jag trivdes då =) Såna ögonblick vill man minnas för alltid. Det som var bra med snön var att vi kunde kyla ölen. Kvällen slutade som vanligt på fidu, det var inte lika roligt som andra gånger men jag kommer ihåg att vi hade rätt roligt med en viss tejp och biljardkulor.

 Igår var ännu varmare än i fredags så vi ville grilla igen. Det är nog våran nya hobby. Jag stekte mina hamburgare som blev mindre än biffar, som jag fick äta i mina monster stora hamburgerbröd. Men det var gott. Jag somnade i solen också, det var underbart! Solen stekte som grillen, jocke hade tillomed bränt sig. Lite avundsjuk blev man. Men vitt är ju också en färg?



Nä nu ska jag sticka till affären och köpa glass med krossad choklad och sen glo på gossip girl.


Snart kommer jag hem.

Ps. Nästa gång jag grillar vill jag har denna fina rosa.


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0