Jul, jul strålande jul...

Nja det är väl inte redit så för alla..Jag har sådan otur...Det blev ännu en dag i soffan framför tv:n..Influensan har tydligen hittat hem till mig...Gaaaah men blir ju irriterad jag har inte tid att vara sjuk..Det finns tusen miljader saker att göra nu, både på jobbet och i mitt lilla hem..Men det ska nog fixa sig...

I morse när jag satte på tv:n så var det en dokumentär om alzhimers/demens som jag var tvungen att kolla på eftersom min farfar fick det och till slut dog av det på väldigt kort tid...
Dessa hemska sjudomar som typ gör så att hjärnan arbetar baklänges istället..Man glömmer allt som man upplevt och varit med om allt eftersom...Det var hemskt att se min farfar den sista tiden..Han var så liten och skrynklig...Han visste inte ens vem farmor var som han hade levt med största delen av sitt liv....Min farfar gick bort den 20:e dec 2007 han blev 90 år gammal....Det känns som om om det vore igår..
Usch det är så hemskt..Tiden går så fort..Det gäller att ta vara på tiden på bästa sätt..Och sedan att inte vara rädd för prova nya saker och utmaningar...Hellre ångra det man gjorde än det man inte gjorde...

Jag beundrar verkligen min farmor som är så stark...Hon träffade farfar när hon var 19 år vill jag minnas och det skilde 11 år på farmor och farfar..Det är rätt stor ålders skillnad men det är ju trots allt bara siffror..
Det är tur att farmor har oss som älskar henne så...






Det är några stycken personer i min närhet som har det lite extra tufft just nu så jag vill bara ge er en extra tanke..
Kämpa på och försök njuta lite av julen....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0