Planeternas vidunderliga värld..

Idag var vi på en "utställning" i teaterhallen här på skolan. Det var allmän linje som hade jobbat med temat "människan och universum". Så överallt hängde massa planeter i taket i rätt storlek och med rätt avstånd. Vet ni att pluto inte är någon planet längre... varför komma på det nu liksom? Eller tja för 3 år sedan men ändå. När vi satt o fikade under jupiter så började fantasin flöda.. Vad coolt om det faktiskt finns liv på någon annan planet, att de har det precis som vi eller helt annorlunda. Hur har dem det? Vart finns dem? Finns dem? Jag menar det kan bara inte finnas nåt oändligt.. saker måste ha ett slut! Jag kan inte tänka mig nåt annat, de finns ju massa galaxer inte bara våran, där kanske finns liv? Vart hamnar man om man råkar dyka ner i svarta hålet? är det bara slut där... eller? NÄÄ de tror inte jag. Måste forska lite om det här känner jag. Det är ju mer intressant än himmelriket/helvetet. Tänk om man hamnar i rymden när man dör? I svarta hålet kanske. När vi satt där och fikade kom vi in på ämnet kroki. Så pratade vi lite om kvinnliga modeller och Ella berättade om nån som hade "fläkt" ut hela innehållet. Osv då sa jag lite poetiskt : "Ja men kvinnors könsorgan har ju fler hemligheter, massa gångar och sånt". Så frågade karin om jag gått i alla gångar men nä alla turer hade jag inte vart på. Då tyckte mikaela att de lät som att jag pratade om en brevbärare! Med alla dessa turer o bla bla. Så helt plötsligt hade det kvinnliga könsorganet förvandlats från en hemlighet till en brevbärares vardag. " Passar detta paket i brevinkastet" "får det inte plats kan du skicka en avi". Ja det var en helt vanlig torsdag det. Nu ska jag hem och packa, för imorgon då har jag lov!!! Ska bli skönt att komma hem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0