En presentation om Madeleine, don´t hate me because I am beautiful (inside i alla fall)

Madeleine heter jag och kallas:
den desperata
killgalningen
den bittra mot män
killfixerade... och resten av smeknamnen ska vi inte ta, men det vanligaste smeknamnet är Madde, och av familjen Mallen.

Jag har ett liv i Stockholm efter att ha flyttat ifrån Småland. Gjorde detta för ca 2,5 år sedan då jag flyttade iväg till en ännu mindre by (Båstad) och sedan tog jag mitt pick och pack till Stockholm för att finna lyckan.

En del lycka har jag fan hittat, men den jag sökte mest efter har bara gett mig besvär, så från och med 2009 så ska Madeleine bara tänka på sig själv. Att jag mår bra och inte deppa ihop så fort jag ser en bild på en sotare. (Såg Madiken och ni som har sett avsnittet med Alva och sotaren förstår varför).

Jag tror även på kärleken, även att många av mina vänner inte gör det. Kärleken har gjort mig glad, men även till en bitterkärring. Jag nöjer mig nu inte bara med ytlig kärlek (även om det ser ut så på vissa objekt som jag kallar killar) utan vill uppleva den där kärleken som jag upplevde med min första riktiga kärlek när jag var 17 år. De senaste månaderna har en person faktiskt fått mig att komma ihåg hur det var att vara riktigt kär, jag är inte kär, men jag kommer ihåg precis hur det kändes.

Just nu är jag i ett stadie då jag kommer börja nytt jobb, har massa planer som jag vill göra, har gått ner 3kilo, uppskattar varje dag och är lycklig för den lilla uppmärksamhet som jag får av en man. Killar är inte allt, och det insåg jag på nyårsafton 2008 klockan 20.03 då jag tänkte på en viss karl och var glad fast vi är så långt ifrån och jag vet att vår tid inte är nu och kanske aldrig kommer att bli!

Denna dikt hittade jag igår i min lilla samling av egna dikter, fan jag måste verkligen ha blivit riktigt ledsen av denna man!

why can´t you se me, like you saw me before,
Why can´t you let your heart open the door?

why can´t you just be you your heart is hard like a stone,
if you don´t want me anymore then leave me allone.

all my memories of you are beautiful and fine,
I wish that someday baby,somdeday your will be mine.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0