Skidor

Idag sken solen och det var helt underbart. Vi hade friluftsdag på skolan, hux flux sådär bara fick vi reda på dagen innan. Jag åkte skidor, som man fick låna av skidklubben helt gratis. Så vi tog en runda på 2,5 km. Lagom slut efter det. ( om man är så otränad som jag e )
Men jag vågade åka nerför alla backar utom en. Hatar såna där långdragna, de tar aldrig slut och man får upp sån jäkla fart när man bara åker rakt ner. Och om man åker i spåret som redan finns så kan man inte stanna. Och åker man utanför så är man bambi på hal is.
Men det var iallafall riktigt uppfriskande. Jag åkte med min nya lärare, hon verkar jättebra.
Och nu sitter jag här med blåmärken och ska på volleyboll turnering imorgon. Ska åka klockan fyra inatt så jag borde gå och lägga mig. Men vet inte om jag ska dusha nu innan eller gå upp klockan tre? Och ja de kanske låter konstigt att dusha INNAN man spelar men tänk fall det finns snyggingar där? Jag vill inte gå och se ut som en snigel hela dagen.
Jag tyckte att mamma skulle komma upp så vi kunde åka skidor, då sa hon att " då ska du få se på världens bästa skidåkerska" Hon har inte åkt skidor sen hon var tonåring och DET var ju ett tag sen. Men det är väl som att cykla tänker jag.
Jag kom ju ihåg hur man skulle göra och jag har bara åkt tre gånger.

Nu ska jag hemåt igen, kom egentligen hit bara för att skicka iväg en jobbansökan men den mejladressen var tydligen fejk!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0