Mat & vin





Ikväll ska jag till min kära vän chessica. Hon ska laga mat till mig ( och nåra fler) men mest mig. Hon är snabb som fan i köket, troligen ser hon ut som bilden nedan. Hon har bara inte visat mig sin kockmössa. Kanske kommer den fram ikväll. Annars har jag inte gjort allt för mycket idag, jag har vaxat klart benen ( pallade inte allt igår) Det var härligt smärtsamt, vågade knappt dra bort remsan i början. Men såå mycket värt besväret för hårfria ben. Sen har jag och pappi varit ute och gått vid oset, kollat avundsjukt på alla båtar och drömt oss bortom vågorna. När jag blir pensionär skall jag sälja alla mina dyra tillgångar köpa en båt och resa jorden runt, hela tiden.


Sen har jag ätit spenat idag också, välldans gott. Med ägg. Och lite glass som avslutning. Jag har även hunnit riva runt i mina kartonger i källaren och hittat massa glömda kläder som jag även hunnit tvätta. Inte allt såklart, men en del plagg. Så roligt när man hittar gamla fynd, de blir som nya.


Nu ska jag nog ut i solen lite, man kan verkligen inte sitta inne när det är så härligt väder. Vi hade 44 !!! grader utanför vårat hus. Rena rama tropiska hettan.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0