Mitt hemliga recept...

Nu ska jag dela med mig av mitt hemliga recept på en supergod paj...Fast nu efter detta inlägget kommer det inte va så hemligt längre =P

Deg:

1 dl socker
1 tsk bakpulver
150 g smält smör (blanda i sist)
3 dl mjöl

Tryck ut degen i en ugnssäkerform eller i muffins/bullformar..Det ser lite gulligare ut i småformar.
Hade med mig det till jobbet igår och dom var väldigt populära mina små pajer, eller hur Pia lilla ;)

Fyllning:

1 burk ceme fraiche
1 ägg
1/2 dl socker
3 tsk vaniljsocker
Massor av frukt eller bär...Det som är din favorit blir alltid bäst.

(Ett tips på bär är blåbär eller jordgubbar)

Ugns temperatur 200 'c
Gratinering ca 20 min..

Denna ljuvliga paj kan du bara inte gå miste om..Sätt igång och baka, baka, baka...




Kommentarer
Postat av: Sara

Sååå goda Alex, kanske blir att baka idag!! ;-)

2009-10-11 @ 11:40:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0