Äntligen är det över =)

Jaa vad fasen ska man börja??!
Jag tar det från början ;)
Tanken var att vi skulle försöka komma iväg från Jönköping vid kl 08:30 men som ni kan lista ut så blev det inte som planerat....Min bror tog studenten i fredags och därav så sov han ruset av sig i min lägenhet....Snäll syster som jag är så fick han låna lägenheten....Det som försenade oss med nästan en hel timme var att vi skulle hämta Jonas i stan innan vi begav oss mot Motala....
När jag såg vad klockan var så fick jag panik och magen började köra igång vilket resulterade i att vi fick stanna på Statiol i Gränna för en snabb visit om man kan utrycka det ens så fint ;p
I racerfart upp mot Motala så hann vi dit 20 min innan start tid som var 11:10....Stressad som jag var så var det nära lipen när jag hade tryckt på mig extra tights och hämtat nr lappen då jag inte visste vägen till starten....Då var det en liten gubbe som kom fram och klappade mig på axeln och sa: Lilla gumman hittar du inte till starten??
Näää sa jag med darrande röst.
Gubben: Då ska jag förklara det för dig...
Vilket han också gjorde i detalj....Såna människor är guld värda....Väl Nere vid starten så mötes jag av en glad Fia som såg så tolt ut....Senare anlände Nermis och Maggan för det blev lite missförstånd så dom hade väntat på mig uppe vid tältet....Sorry tjejer det var mina nerver och paniken som tog över haha....

När starten gick så drog jag och Fia iväg och cyklade ihop i lite mer än 5 mil efter det hände en liten olycka med mig tyvärr....Som alla vet som cyklade igår så var det sen sån jävla sjuk motvind i hela 10 mil....Som alla fick kämpa för att komma runt är helt otroligt...I alla fall så kom det en sån vindpust på en tjej som låg jämte och cyklade så hennes cykel hängde med vinden rätt in i mitt bakhjul så jag knuffades ner i diket....Som tur var så hann jag precis klippsa loss foten innan jag landade i baken....Annars hade det kunnat gå rikitgt illa med mitt ben....Jag ställde mig upp och ledde upp cykeln mot vägen och såg Fia cykla långt, långt, långt där framme....I mitt huvud skrek jag FIIIIIIIIIIIIIIIA VÄNTA PÅ MIG!! Jag visste ju att det inte var någon idé att skrika när allt ljud försvann i blåsten haha....Men jag öste på med farten en bra bit så jag kom i mål på 4 timmar och 25 min....

Jag är nöjd att jag inte började lipa när det var som värst med vinden ute på slätterna då man endast kunde ta sig fram i 13 km/h....Mina ögon var helt rödsprängda och är fortfarande efter blåsten och då hade jag ändå cyklebrillor på mig....Stackars dom som inte hade brillor på sig....Undra om dom kan öppna sina ögon idag....Sedan var det tydligen en hel del som hade blåst omkull och skadat sig rejält....

Det finns ju vissa människor som bara vill förstöra för andra hela tiden....Så på vägen igår så var det några idioter som hade slängt ut en massa småspik på vägen....WHY liksom???!!
Det var över 400 cyklister som fick punka och som inte fick hjälp på över en och en halv timme....Jag hatar såna som bara vill förstöra för andra....

SHAME ON YOU!!!!




JAG ÄR STOLT ÖVER OSS TJEJER!!!!!!!!


Kommentarer
Postat av: O

Ni är ett gäng coola damer.!

2010-06-14 @ 21:29:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0