Det ska bli skönt....

Att vara leeeeeeeeedig i helgen....På Midsommar så ska jag bara ta det lugnt och umgås med min kära familj....På lördag blir det dock lite hallonsaft för tjejligan =)
Men annars ska jag bara njuta av ledigheten....







Idag på jobbet så var det inne en sådan himla söt liten gubbe som skulle köpa walkingskor....
Gubben började med att berätta sin livs historia om hur han var en duktig fotbolls-spelare och därefter så har hans muskler börjat tvina bort så han är tvungen att använda käpp....Så det berodde absolut inte på ålderdom....
73-åringar är den nya ungdomen....Då kunde jag bara inte hålla mig för skratt....Rätt som det var så började han sjunga för mig och jag fick nästan tårar i ögonen för att han ville förgylla min dag med en fin sång =)
Hur ofta händer det att någon sjunger för en på jobbet...Vi började kolla lite på skor och så frågade jag hur länge han hade haft ina skor han hade på sig....Svaret jag fick var:
Oh dessa har jag köpt hos er för 10 år sedan....Det sjuka var att det var ett par skor med vårat eget märke
North Bend....Jag visste inte ens att vi tillverkade såan skor....
Till sist sa gubben:
Vadå är dom för gammla då??
Jag: Jaaaa dom har ju ett år på nacken och dämpningen är så gott som helt borta för drygt 2 år sedan....Sedan sa han jaaaa men du tjejen då kan du få köpa mina skor och sätta ut på museum så kan du tjäna tjäna en hacka på dem...Jag skrattade åt honom =D
Olyckligtvis så hade jag inga skor som passade gubben för tillfället men han skulle återkomma till hösten då det börjar dra igång igen med alla nya modeller av GTX walkningskor....
Gubben sa att han hade kommit ner för att man får absolut inte missa en TS-rea...Jag tyckte det var gulligt sagt av honom....Innan det var dags för gubben att stappla hemåt så sa han:
Tjejen du skulle bara veta vad jag har rymt ifrån idag....
Jag: Jasså vad kan det vara??
Gubben: Jo du förstår jag har mina barnbarn till monster hemma över heeeeeeeeela helgen och jag får inte en lugn stund ska du veta....
Jag: Haha nämen det menar du väl inte....
Gubben: Jo du skulle bara veta hur dom är....Dom är uppe och studsar kl 7 på morronen och då ska dom ha allt till frukost dom kan hitta i skafferiet och tv:n ska på....Gode Gud tack för att det finns kaffe!
Men nu är jag äntligen på stan och tar en liten pause från monsterna....
Han hade givetvis glimten i ögat när han sa det....Men jag fick en sån bild i huvet av när hans barnbarn hoppar på honom och han försöker fly från dom som på bilderna i en barnbok haha....
Han var så himla söt....Jag menar hur ofta är det någon som kommer in på ens jobb och sjunger för en och gör så man skrattar konstant i 20 min så man får ont i magen....Näää denna lilla gubbe han förgyllde min dag =D


<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0