Otur eller klumpig??!!

Jaaa det kan man ju verkligen fråga sig....Jag ska ta det från början....Igår så bestämde jag mig för att jag ville ut och cykla en sväng efter jobbet för att det är en träningsform som är väldigt behaglig plus att man kommer ut i luften....Det som var lite olyckligt var att när jag hade klippsat i mina cykelskor och fått cykeln på lätt rullning så låste sig kedjan dubbelt  så jag satt fast med ena skon i pedalen och kom inte loss....Mitt högerben som var ett L om ni förstår på ett ungefär....Vänsterbenet hade jag nertrampat och höger upptrampat....
Vad händer när farten tar slut då tror ni????
Joooo man stannar och välter som en vägg....Där låg jag miitt på gatan med cykeln över mig och kom inte loss med högerbenet....Och givetvis så kom det en bil som börjar tuta så jag skulle flytta på mig men det var ju inte lätt....Som tur var så hade jag ju sällskap med mig på cykleturen så att dom fick hjälpa mig loss....Stackars
Mr. Bike vad han har fått vara med om mycket nu på sistone....Jag tror att kejdan fick en rejäll smäll på Tjejvättern när tanten blåste in i mitt bakhjul haha....
Illa illa asså...
Så nu har jag fått ytterligare några blåmärken och skrapsår till min samling på benen....Kul....NOOOOOOOOOOOOT!!!!

Har jag otur eller är jag bara klumpig med lite otur??!!


Idag har jag varit uppe i Motala och jobbat på Vätterrundan =)
Det var skitkul....Jag tycker om när det är tempo och tiden går fort, då är det härligt att jobba....
Massa fina killar var det inne idag med och en hel del kändisar som skulle utmana ödet och cykla Vätterrundan....
Men innan vi kom upp till TS tältet så hade vi verkligen en klumpig sak i bilen....Jo Skalman som hade kört ner våran TS buss till Jönnet från Motala  för att lämna TS bussenför att butiken var tvungna att ha den under dagen idag för att hämta cyklar på vårat lager....När vi hade kört halva vägen upp mot Motala så känner han i fickan att bussnyckeln ligger kvar där....KLAAAAAAAAAAANT!!!!
Det var ju bara till att vända hem mot Jönnet igen....Vi kom nästan en hel timme sent dit upp...Inte ens jag skulle vara såååååå klumpig haha.....

En liten rolig sak som jag såg idag var att om man ska cykla Vätterrundan så måste man tydligen ha en sån här lyxig burk med sig....



Tyckte dom hade lite Skööööön rubrik haha ;p
Jag fick höra en masssa roliga kommentarer särskilt av alla killar....
En kommentar som satte sig på huvudet var: Näää du lilla tjejen nu måste man passa sig  när man cyklar i mörkret vet du, så inget kommer inglidande i farten menar jag....Det vore ju lite olyckligt i dessa sammanhang....




Jag fick en jätte fin fleece av min STORA Krambjörn Jan-O idag också....Om han fick en kram utav mig så skulle jag få en fleece av honom och det var ju bara deal =D
Så det var ju bara till att öppna upp armarna och ge honom en Bamsekram....Resultatet var att fick jag en sån här varm och go Bergans fleece....


Ps: Bilden gör den inte rättvis i färgen....

Men som Fia sa till mig: Alex du horade ju till dig fleecen....Haha....Jag skyller ju hellre på att man är smålänning istället ;)

Näää nu är det allt dags för sängen....Jag har jobbar sen 07:00 imorse till kl 21:00....Det har varit en lååååååååååång dag idag....Imon är det jobb som gäller sedan ska vi nog ut och dricka lite drinkar och lyxa till det lite....Det är ju ändå Sommar nu....

Natti natti....
<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0