Näää nu får det vara nog....

På alla jädra motgångar....Jag går snart i taket....Jag har precis börjat träna igen efter en helvetesförkyldning och det kan bara inte kännas bättre...Enda tills i söndags....Då jag kännde att det började strama lite i huden som det kan göra när man bränt sig på sommaren ungefär...Ringde till Vårdcentralen igår och fick en tid idag vid 10:30...
Sköterskan som kollade sa direkt att det såg ut som Bätltros...Men hon tyckte ändå jag skulle gå till läkaren...Då fick jag betala 50 kr till..Bara besöket gick på 150 kr....Jaja i alla fall så fick jag sitta och vänta från 10:40-11:40....Snacka om att jag var irriterad på att dom är så jädra loja....Dom hade glömt mig var deras ursäkt....När jag väl fick komma in till läkaren så sa hon att du har "nog" fått Bältros....Läkaren frågade mig om jag vet vad det är....Nix sa jag...Sedan förklarade hon vad det är och så försökte jag på mig ett litet skämt...
Jaha sa jag, jag som trodde att huden hade fått syrebrist utav alla mina bilringar runt magen...
Inte en enda liten reaktion...Snacka om torris haha...
 Sedan började vi prata om behandlingar....Men så frågade jag om hon var säker på att det är Bältros i och med att hon sa att det "nog" är Bältros....Jaaa jag är nästan säker sa läkaren...

Får man verkligen säga så som läkare???
Hon tog inga prover eller nånting...Det känns ju sådär när man knaprar i sig 5 piller om dagen i 1 vecka och att läkaren "tror" att det är Bältros...
Läkaren började babbla om att man ska egentligen börja behandla inom 72 timmar men jag ringde ju igår och fick en tid idag....Jag förklarade ju hur det ser ut och känns över telefon när jag ringde....Sedan är det ju upp till vårdcentralen när dom vill ta emot mig....Vården är allt kass ibland....

Det blir ingen träning för mig på ett tag nu i alla fall...Sånt här händer bara mig...Jag trodde ju bara att det var gamlingar som fick sånt här....
Usch jag blir så ledsen nu ='(



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0