Mitt tillstånd =)

Jaaa nu har jag fått diagnoser ÄNTLIGEN!!!!
IBS har jag när det gäller mina magsmärtor och när det gäller hjärtat  så är det en ven som tar kontrollen över dom andra venerna....Dessa vener slår då lika fort som THE BAD ONE och detta leder till hjärtklappning...Men detta är helt ofarligt och jag kommer antagligen få äta medicin hela livet ut om jag inte gör ett ingrepp i Linköping igen....Förra gången hittade läkarna ingen extra ven som kunde åtgärdas...Och denna process var väldigt jobbig att gå igenom....Men har jag klarat av dom här helvetesdagarna på sjukhuset så känns det som att jag klarar av vad som helst =D


Jag fick en remiss utav min läkare från vårdcentralen i onsdags eftermiddag direkt upp till akuten pga att mitt hjärta slår lite väl fort ibland men det visar sig aldrig nät dom tar EKG på mig....Men min läkare tyckte ändå att det var akut...Så jag gick hem duschade och packade min väska och åkte upp till Ryhov där dom la in mig direkt på uppvakning kopplad till en massa maskiner så dom har stenkoll på mig....Och i och med att jag är så ung med rusande hjärta så fick jag VIP-rummet som dom kallar det haha....Kännde mig väldigt trygg för alla var så himla lugna och snälla och förstod min rädsla för det är väldigt obehagligt när hjärtat slår i 220 när man ligger ner i sängen....Det känns som att hjärtat  ska hoppa ur kroppen och att man ska dö...



Jag hade min obehagligaste hjärtklappning hittills i förrgår då jag trodde att jag skulle dö på riktigt....Alla minnen med min familj och vänner bara for genom huvudet....
För att se vad felet är så kör läkarna ner en slang i halsen via näsan och ner via matstrupen nästan ända ner till magsäcken....Det gör jädrit ont och man klöks och tårarna rinner automatiskt....När dom hade fångat mina hjärtklappningar på detta EKG efter 5 tidigare försök under dagen så hände det lite läskiga grejer....
Smärtan jag fick utav medicinen som läkarna sprutade in i mig för att lugna ner hjärtat gjorde så att jag höll på att gå in i chocktillstånd av den fruktansvärda smärtan som jag fick i magen....Så fort dom hade sprutat in medicinen så känndes det som att någon hade vänt min mage ut och in och höll på att dra ut mina tarmar....Jag kan tänka mig att det känns likadant när man ska opereras och inte bedövningen har tagit och dom börjar skära i en....Men läkarna var snabba och gav mig en annan medicin fort som attan...





Min blodcirkulation försvann helt i mina armar och blev nästan helt genomskinliga och hela ansikte blev lamt så min mun började hänga och jag kunde inte prata....Första tanken när jag upptäckte det var att SHIT!!!!! Nu fick jag en stroke men detta kan hända när hjärtat slår så fort....Så paniken var stor inom mig....Jag har aldrig varit så rädd eller gråtit så mycket i mitt liv....
Så NEJ det är inget krossat hjärta jag har det slår bara lite för fort ibland ;)


Så till alla läkare som inte trodde på mig innan och trodde att det bara var stress SUCK ON YOU!!


Och detta dilemma som jag har haft med magen är alltså då IBS som typ 15-20% av Sveriges befolkning har....Detta är något som jag måste lära mig att leva med och det kommer jag göra också och jag kommer att klara det med bravur =D

Det sura med allt det här är att jag hade precis samma problem efter gymnasiet för fyra år sedan och gick genom samma undersökningar som nu och då kunde läkarna inte ställa diagnoser....Tänk om dom hade gjort det och jag hade sluppit gå genom detta helvete igen....Men det är ju tur att jag är en stark kvinna som klarar allt ;)

Nu ska jag bara börja träna igen på måttlig nivå och inte skena iväg som jag brukar....

Tack alla som har funnits där som stöd för mig <3

Nu blir det inget mer skrivande om mina problem och beskymmer *LOVAR* ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0