Bergans....

Love this songs =)




Dessa 2 godingar dunkade ut ur mina öronlurar ett antal 1000 gånger under våra låååååååååånga bilfärder vi har gjort denna veckan...
I Tisdags så tutade jag, Fia och Åsa från Team Sportia först till Göteborg för att sedan ta oss till Norge för Bergans utbildning....Det har varit så himla kul och vi har lärt oss en massa nytt om allt som Bergans tillverkar och hur det tillverkas....
Om jag skulle skriva allt som vi har gjort så skulle det ta en hel dag så jag skriver bara litegrann....

När vi hade kört från kl 07:30 till kl 14:30 så kom vi äntligen fram till Bergans lager för att utforska allt spännande som sker där inne, så hade vi redan hunnit med att köra bil på en cykelbana och glömt betalkort på en mack....Efter rundvandringen så tutade vi vidare på gården som vi bodde på i en natt som heter Ringnes Gård och ligger 2 timmar bort från Bergans lager i ingenmansland typ....

http://ringnesgard.no/


http://v8.lscache8.c.bigcache.googleapis.com/static.panoramio.com/photos/original/42883660.jpg

Det var verkligen hur fint som helst här, bergstoppar överallt och en massa fjordar som man kunde höra....



Det STORA extra med Ringnes Gård var deras goda mat och att på morronen så fick vi sitta i ett av det finaste kök jag har sett....Glömde tyvärr att ta kort på detta fantastiska kök, men Fia har lagt ut lite bilder på sin blogg:



http://fiathornberg.blogg.se/2011/june/precis-atit-en-underbar-frukost.html



Efter att vi hade käkat så var det sängdags för att vi skulle upp tidigt dagen därpå....
Andra dagen så hade vi utbildning på: tält, kläder, ryggsäckar och kanoter....Helt sjukt att vi satte ihop en kanot själva, tänk er att dessa delar blev en kanot och höll perfekt att paddla med....








Utbildning på vandringsryggsäckar....


Utbildning på kläder....


Utbildning på tält....


Efter utbildningarna så packade vi ihop våra vandringsryggsäckar för att färdas med bil i 2 timmar mellan en massa bergstoppar....Så vi åkte ännu längre ut i ingenmansland för att slå läger med våra tält ;p



Nää jag får fortsätta med att skriva om mitt äventyr imon för nu viker sig ögonlocken nedåt....

Pease Out!

<3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0