Usch!!



Det känndes väldigt tungt att åka hem idag utan att läkarna utfört hjärtingreppet på mig..Dumma hjärtmaskin som var tvungen att gå sönder just när jag äntligen skulle göra ingreppet.

Fasen vad suuuuuuurt detta känns ska ni veta....Jag har verkligen plågats dessa 2 dagar på sjukan....Jag är så svårstucken när man ska ta blodprov och sätta in kanyler i armarna så läkarna kan spruta in både det ena och det andra i mig....

Men det är la bara att bita ihop tills jag får en ny tid då dom kommer att plåga mig med mer sprutor och kanyler som jag HATAR att få....
Det här är verkligen typiska saker som bara händer mig asså...Det är inte rättvist....


(Det blev många stick i armen innan dom lyckades sätta in kanylen, det lär vara blått i hela armväcket)


När man ska göra det här ingreppet så får man inte äta eller dricka på många timmar så jag hade varit fastande i 18 timmar....Det var tänkt att jag skulle gjort ingreppet kl 08:00 imorse så sköterskorna kom in och väckte mig vid 06:00....Så det var ju bara att gå upp och duscha och göra sig iordning....Klockan gick och den blev 08:00 men jag hade fortfarande inte fått någon förebyggande medicin....Efter en stund kom en sköterska in och sa att jag skulle få vänta för att det var en som kom in akut och dom var tvungna att ta denne före mig så det var beräknat att jag skulle få göra ingreppet mellan 10:00 och 11:00....Jaha, skit kul att få vänta ännu längre utan att äta eller dricka NOOOOOOOOOOOOT!!!
Jag kunde knappt resa på mig och gå ur sängen utan att bli yr och att det blev svart för ögonen....

Go'morron låga blodtryck!!!

Klockan 11:30 kom min läkare in och hängde sig över sängen och tittade mig i ögonen och sa:

-Tyvärr så har jag tråkiga nyheter till dig Alexandra....

-Jaha vadå??

-Tyvärr så kan vi inte utföra ingreppet på dig idag för att maskinen har gått sönder....Och om vi gör på samma sätt som sist så är risken stor att det inte fungerar denna gången heller på grund av att dina hjärtklappningar är svåra att påverka med förra utrustningen....Men det är ett alternativ om du vill....Jag vill ju inte skära i dig i onödan....

Jag satt där och väntade  på att han skulle säga Neeeee jag bara skojar med dig....Men icke....Jag visste inte om jag skulle börja gråta eller skratta så jag gjorde inget av det ;p

Det var ju inte heller så att jag egentligen hade nåt alternativ att välja på för jag vill verkligen inte gå genom detta i onödan igen och utan resultat....

Så jag ska upp igen V.14 och genomgå allt en gång till....

 

Pease Out!!!!

 

 

 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0