Det blir bättre....

Jaaa det är det man måste intala sig när saker och ting inte går som man vill eller har tänkt sig....
Idag har jag varit ledig och haft egen tid med mig själv och varit hos läkaren på Ryhov för att prata om min mage....Det var riktigt bra att få prata med en läkare som bryr sig och lyssnar på vad jag har att säga....Att verkligen förklara hur jobbigt och kämpigt jag har det, det känndes så bra....Jag fick höra flera gånger att jag är en stark person och är envis....När jag tänker efter så kan jag inte fatta hur jag klarar av att hålla ihop mig själv och hur stark jag verkligen är...Jag vet att det typ är förbjudet som svensk att vara stolt över sig själv, det är tabu att tycka att man är bra och duktig....Men jag är det ändå, jag är stolt över mig själv att jag klarar av det här som är så jobbigt, och att jag klarar att leva med det....Alla mina konstiga problem som jag har med magen och hjärtat gör mig starkare som person....Jag försöker alltid se det dåliga positivt istället....Att vända tankesättet är vikitgt när allt känns skit bokstavligt talat....
En mening som läkaren sa till mig idag som gjorde mig varm i hela kroppen var:
Alexandra nu är det DIN tur att få hjälp...Även att du har klarat detta så bra med din envishet och tankesätt så behöver alla lite hjälp ibland och nu är det DIN tur....
Jag blev så lättad över att han inte vill trycka i mig en massa mediciner utan att jag ska få gå på KBT istället....Att göra ett försök skadar inte....Fast det lär ju ta lång tid innan jag får en tid för listan är tydligen jätte lång....

På kvällskvisten så fick jag ont i magen så då tog jag med mig en av mina soulsisters Sara ut på en Power Walk runt pölen och det hjälpte nästan direkt mot mitt magont....Lovely....




Näää nu är det dags att försöka sussa lite innan vi börjar på en ny dag....

Peace Out!
<3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0